Campagne review: Philips 21:9 Cinema TV

Categorie: Inspiratie

WAUW. Hoe Stink Digital dit gemaakt heeft, ik zou het niet weten. Te gaaf, te cool, te waanzinnig: de  interactieve campagne voor de nieuwe Philips 21:9 Cinema TV, die ze samen met Tribal DDB in Amsterdam ontwikkelden.

De korte film die regisseur Adam Berg maakte voor promotie van de eerste tv van bioscoopformaat is breathtaking. Hij pitchte een idee voor een ongoing “frozen moment” van 2 minuten en 19 seconden, waarin SWAT-agenten en overvallers elkaar treffen in een schietscène. Ingrediënten: clowns, explosies, gebroken glas en kogelhulzen. Philips viel ervoor en Adam Berg creëerde iets heel bijzonders.

De film vormt het hoogtepunt van de interactieve “experience”. Scrol zelf met je muis in eigen tempo vooruit en achteruit door de film. Klik op de hotspots waarbij je een kijkje achter de schermen krijgt bij sommige shots, voorzien van uitleg van bijvoorbeeld de regisseur, de director of photography of de VFX supervisor. Die uitleg is natuurlijk gegreenscreend en niet echt tijdens de scène opgenomen, maar dat hebben ze wel weer heel vet gedaan. Echt petje af voor deze club. Je kunt de film hieronder op YouTube bekijken, maar nog leuker is het natuurlijk om de “experience” zelf te ervaren. Enjoy!

Over de auteur
Suzanne Braaksma Mensen raken met verhalen en voice-over teksten die ik als copywriter voor onze branding films schrijf. Daar gaat mijn hart sneller van kloppen. Daarnaast ben ik, samen met Lex Schmeetz, de drijvende kracht achter onze nieuwe strategie om onze opdrachtgevers nog duidelijker te laten ervaren wat het betekent als je een branding film agency als Fourcorners inschakelt. Strategisch videomarketing advies is hier een belangrijk onderdeel van. Daarom blog ik hier ook graag over. Kundalini yoga is mijn mezelf-opruim-religie. Zoals Russell Brand het mooi zegt: "Kundalini yoga is de crack cocaine of yoga. If Hatha is mild weed high, Iyengar is a deep hash glow and Ashtanga is amphetamine, Kundalini blows the f**cking doors off."