Hoe maken we films?

Categorie: Fourcorners nieuws
Bedrijfsfilm

Er zijn veel schakels in het productieproces. Als we al die schakels doorlopen en samenvoegen, komen we tot het eindresultaat. Graag laten we je zien hoe zo’n proces er uit ziet.

brainstormen

Concept&script

Ieder filmproject start met de juiste briefing. Wie is de doelgroep en welke communicatieboodschap wil je in het hoofd van de kijker achterlaten? Wat wordt de call to action? Onze creatieven ontwikkelen een effectief concept (vorm) voor jullie film. We inspireren je om uit je veilige omgeving te klimmen. Kies voor succes. Voor een film die blijft plakken. Ook schrijven we het script.

Productie

Productie

Met het script in de hand beginnen we met het voorbereiden van de filmopnamen of van het animeren. Gaat het om animatie? Dan ontwikkelen we alvast een stijlvoorbeeld. Bij filmopnamen plannen we de opnamedagen in. We stellen de crew samen en regelen zaken als acteurs, figuranten, props en locatie. Voor de opnamen ontvangen alle betrokkenen een callsheet zodat iedereen weet waar hij wanneer moet zijn.

opnamen

Opnamen

Een opnamedag betekent flink aanpoten. De regisseur heeft een strak schema om op tijd alle benodigde shots te draaien. Dit is echt genieten! Ben je opdrachtgever? Kom een kijkje nemen op de set.

Post productie

Post productie

Onze edit studio kan aan de slag. Ze zoeken passende muziek uit en monteren een eerste versie van de film. Ook spreken we de voice over-tekst vast als proef in. De eerste previewronde staat al snel voor de deur. Helemaal happy? Dan zorgen we voor het sound design en leveren de film aan je op.

Resultaat

Resultaat

De film is klaar. Je vindt hem meteen in je inbox. Direct inzetbaar in je marketingcampagne. Op naar een goed resultaat.

 

 

Over de auteur
Suzanne Braaksma Mensen raken met verhalen en voice-over teksten die ik als copywriter voor onze branding films schrijf. Daar gaat mijn hart sneller van kloppen. Daarnaast ben ik, samen met Lex Schmeetz, de drijvende kracht achter onze nieuwe strategie om onze opdrachtgevers nog duidelijker te laten ervaren wat het betekent als je een branding film agency als Fourcorners inschakelt. Strategisch videomarketing advies is hier een belangrijk onderdeel van. Daarom blog ik hier ook graag over. Kundalini yoga is mijn mezelf-opruim-religie. Zoals Russell Brand het mooi zegt: "Kundalini yoga is de crack cocaine of yoga. If Hatha is mild weed high, Iyengar is a deep hash glow and Ashtanga is amphetamine, Kundalini blows the f**cking doors off."