Briljante marketing?

Categorie: Inspiratie

Roy Donders. Wat we van deze Stylist van het Zuiden vinden laten we nu even in het midden, want er is iets veel belangrijkers om te bespreken. Er is een kink gekomen in de Roy Donders marketing kabel; DE JUICHPAKKEN ZIJN OP!

WK-premium bandwagon

Supermarktketen Jumbo sprong met Roy’s juichpak op de WK-premium bandwagon (als gerenommeerde super MOET je natuurlijk aan de EK/WK premiums, behalve als je Albert Heijn heet..) en blijkt hoog te scoren. Ruim vóór het WK überhaupt begonnen is, zijn ze al uitverkocht. Geen juichpak meer te krijgen.

Onsamenhangende commercial

De originele juichpakken-commercial sprak mij niet zo aan. René Froger, Sjaak Swart, Aaron Winter, Yolanthe, Roy Donders himself.. Mèèèh, neen. Los van dat ik niet in een juichpak gezien wil worden (oranje is m’n kleur niet, zullen we maar zeggen), vind ik de commercial erg onsamenhangend. Te veel van alles, te weinig verhaallijn. De inhaker op het feit dat de pakken op zijn, vind ik dan weer wél goed uitgevoerd. Te goed..

Een inschattingsfout? Of puike marketing?

Jumbo geeft in een persbericht aan dat ze ‘Overdonderd zijn door de enorme run op juichpakken. De hype is inmiddels zó groot dat -ondanks dat eerder een bijbestelling werd gedaan- alle juichpakken zijn uitverkocht.’ En dus gooide Jumbo er een ‘Sorry, de juichpakken zijn op’-campagne tegenaan. Zou het echt een inschattingsfout zijn geweest? Of een vooraf bedacht plan en dus hele puike marketing? Ik weet het niet..

Maar één ding weet ik wel. Óf de opnamen voor deze commercial zijn nèt zolang gerepeteerd tot Roy Donders compleet au naturelle zijn teksten kon zeggen, óf de Stylist van het Zuiden is een verrekt goede acteur. En als dat laatste het geval is, dan heeft ondergetekende een new found respect voor de heer Donders van heb ik jou daar..

Over de auteur
Suzanne Braaksma Mensen raken met verhalen en voice-over teksten die ik als copywriter voor onze branding films schrijf. Daar gaat mijn hart sneller van kloppen. Daarnaast ben ik, samen met Lex Schmeetz, de drijvende kracht achter onze nieuwe strategie om onze opdrachtgevers nog duidelijker te laten ervaren wat het betekent als je een branding film agency als Fourcorners inschakelt. Strategisch videomarketing advies is hier een belangrijk onderdeel van. Daarom blog ik hier ook graag over. Kundalini yoga is mijn mezelf-opruim-religie. Zoals Russell Brand het mooi zegt: "Kundalini yoga is de crack cocaine of yoga. If Hatha is mild weed high, Iyengar is a deep hash glow and Ashtanga is amphetamine, Kundalini blows the f**cking doors off."